2015 – an de crestere a industriei shipping-ului
Moore Stephens, consultant financiar și de transport maritim internațional, consideră că industria de transport maritim ar trebui să fie îmbunătățită considerabil până în 2015, dacă se menține redresarea de anul trecut. Perspectivele de recuperare pot fi încă fragile în cazul în care industria nu reușește să rezolve o serie de provocări, inclusiv reglementări mai stricte precum și creșterea costurilor de exploatare.
Shipping-ul este într-un loc diferit de cel care a ocupat un an în urmă. Încrederea a crescut în ultimii trei-patru ani. Estime bune sunt pentru transportul de marfă în 2014. Mai multe companii au început să ia în considerare noi investiții, precum și problemele economice și politice cu potențialul de a afecta transportul maritim, acestea fiind considerate mai puțin severe pentru viitor.
În următoarele douăsprezece luni, ne putem aștepta la creșterea transportului maritim, pe baza capitalului public și privat. Nivelurile de cerere și ofertă ar trebui să se apropie. Niveluri crescute de dezmembrare a navelor vor fi necesare pentru a compensa noile construcții. China oferă deja subvenții pentru companiile de transport maritim, pentru dezmembrarea navelor, înainte de data expirării lor operaționale și să le înlocuiască cu nave noi, care sunt “eco” și aflate sub pavilionul chinez. Deci, toată lumea este fericită – proprietari, șantiere navale, ecologiști (cu excepția celor îngrijorați cu privire la reciclarea iresponsabilă) și politicieni deopotrivă.
Toți indicatorii pozitivi totuși rămân oarecum fragili. Mai mult, costurile de operare sunt de așteptat să crească în 2014. Transportul maritim nu poate funcționa fără combustibil și forță de muncă calificată. Între timp, reglementările privind condițiile la bordul navelor s-au modificat, precum și cele legate de calitatea combustibilului și managementul apei de balast. Reglementările privind protecția mediului sunt de mare actualitate, iar IMO reglementează monitorizarea datelor privind consumul de combustibil, pentru a crea noi reglementări în domeniul reducerii emisiilor de dioxid de carbon.
Este de sperat totuși, ca industria transporturilor maritime să poată susține redresarea care a început în 2013, putându-ne aștepta la o revenire până în 2015, deși piața poate reacționa irațional câteodată.{jcomments on}