Noutati in domeniul protejarii operei vii a unei nave împotriva depunerilor vegetative
Protejarea operei vii a unei nave împotriva depunerilor vegetative, reprezintă o permanentă provocare pentru toată lumea. Implicit, acestea provoacă consumuri mai mari de combustibil și scad vitezele de tranzit.
Prevenirea în mod tradițional a creșterii depunerilor marine a fost realizată folosind vopseluri toxice pentru organismele marine, împiedicându-le astfel colonizarea. Acestea sunt în general pe bază de cupru, dar în urmă cu mai mulți ani s-a interzis utilizarea pentru motive de protejare a mediului. De atunci, un efort susținut s-a făcut in dezvoltarea de sisteme ne-toxice.
.
Rezultatul studiilor din ultima perioadă, se materializează într-o “tehnologie eficientă de apărare vegetativă ne-toxică ", care constă într-o folie de microfibra, care în virtutea faptului că se mișcă (leagănă), în curenții de apă, previne atașarea de scoici și alte organisme marine.
Studiind natura studiat în sine, s-a copiat un principiu prin care organismele subacvatice se folosesc deja pentru a se proteja împotriva creșterii nedorite
Testele inițiale au fost făcute în industria piscicolă din Turcia, iar apoi s-a început cu succes activitatea în Norvegia, Scotia, Canada și Chile.
Thorn-D a fost testat de către institutul MARIN TNO, Universitatea Tehnică din Delft, inclusiv în colaborare cu Șantierul Naval Damen. Până în prezent, nu există efecte negative semnificative.
Thorn-D se aplică corpuri de navă ca o folie auto-adezivă și nu necesită întreținere. Mai mult, produsul este complet ecologic , în sensul că nu conține toxine sau materiale dăunătoare care îi conferă un atribut absolut ecologice. Mai mult, sondajele convenționale ultrasunet pot fi efectuate și nu împiedică inspecții de întreținere și studii de clasă.
În prezent, produsul are o garanție de minimum cinci ani și este aprobat de mai multe societăți de clasificare. De asemenea, este acceptată în conformitate cu convenția OMI Anti Ancrasare Systems. Thorn-D a fost aplicat la un fermă piscicolă în urmă cu șase ani și până în prezent încă nu dă semne de uzură.
Testele în industria de transport maritim pe nave, au început în urmă cu mai puțin de doi ani. Thorn – D este o barieră fizică și are o durată de viață lungă. Acum cercetările se vor concentra în principal asupra regiunilor mai calde, cum ar fi Orientul Mijlociu și Golful Mexic.{jcomments on}