Navele din Marea Rosie si zona Golfului Aden sunt in alerta maxima datorita a doua tentative de piratare a doua tancuri in trei zile.
Primul incident a intervenit la data de 23 martie, când un tanc chimic (nenominalizat), care naviga cu viteză mare, a fost abordat de cinci skiff-uri care transportau câte trei persoane, la intrarea în Strâmtoarea Bab el-Mandeb, dinspre Marea Roșie,în poziția Ψ = 13° 18' N, λ = 042° 52' E.
Potrivit unui raport de la Biroul International Maritim, comandantul a dat alarma și echipa de securitate angajată, a tras o racheta spre bărci arătându-și armele. Pirații au abandonat acțiunea lor.
Raportul a adăugat că skiff-urile s-au apropiat la 1 milă marină de navă, fiind observate scări de abordaj la bordul acestora.
Al doilea atac a venit doar trei zile mai târziu, când comandantul unui petrolier (Insulele Marshall) a raportat că au fost urmăriți de șase skiff-uri în poziția Ψ =13 ° 18' N, λ = 042 ° 57' E, la 01:23 ora locală. În conformitate cu alerta, rapoartele spun că skiff-urile, cu un număr nedeterminat de persoane la bord, au venit la 1,8 mile marine în prova navei, înainte de a abandona atacul. Nu este clar dacă tancul din acest al doilea atac avea o echipă de securitate.
Activitatea suspectă vine pe fondul unui declin abrupt în numărul de incidente de piraterie raportate în regiune în ultimii doi ani, în principal ca urmare a utilizării de agenți de pază înarmați și o prezență navală puternică. Biroul International Maritim a raportat 5 evenimente suspecte sau atacuri în regiunea somaleză în acest an, în timp ce EU NAVFOR raportează doar 3. Pirații somalezi nu au mai piratat cu succes o navă, de la deturnarea în mai 2012 a petrolierului MT Smyrni (pavilion Liberia, 150.000 DWT, lungime 275 m, lățime 48 m, construit în 2011).{jcomments on}