Conferinta internationala “Foc pe mare”
În perioada 26- 27 Martie 2014, la Londra se desfășoară în organizarea și sub autoritatea Institutului Regal de Arhitectură Navală (RINA), conferința internațională “Foc pe mare”.
Incendiu rămâne una dintre primele trei cauze de pierdere a navelor maritime din flota mondială și este un risc major pentru feriboturile Ro-Ro, din cauza punțile lor deschise și navelor de pasageri ca urmare a tot mai mare număr de pasageri. Riscul de incendiu nu pot fi eliminat, dar efectele sale pot fi atenuate.
Cu un mediu de operare unic, tehnicile convenționale de stingere a incendiilor sunt uneori dificil de implementat la bordul navelor. Tehnologii care implică reducerea oxigenului pentru oprirea focului, sunt cele mai comune, cu toate acestea prezintă încă riscuri, în special pentru echipaj. Revizuirea SOLAS capitolul II – 2 a pus un accent mai mare pe prevenirea incendiilor prin pregătirea eficientă a echipajului și planificare încă din faza de proiectare. Progresele în domeniul tehnologiei sugerează că echipamentul de detectare poate duce la un răspuns rapid pentru menținerea integrității navei.Domenii abordate în conferință
Pentru a investiga în continuare impactul focului pe mare, RINA invită la lucrările conferinței, arhitecți navali, societăți de clasă, autoritățile de reglementare, operatori și cercetători din domeniile conexe, inclusiv:
· Tehnici la bordul navei pentru managementul și stingerea incendiilor
· Clasificare și cerințe de reglementare
· Sisteme și echipamente de stingere a incendiilor
· Măsuri de prevenire și pregătire
· Modelarea situațiilor de foc și fum
· Protecție împotriva incendiilor și sisteme de detectare
O listă a câtorva dintre lucrările prezentate la conferință, include:
· MODELAREA INCENDIILOR PE NAVE, Saffron Wyse MSCI dr., Consultant, Frazer-Nash Consultancy Ltd;
· EFECTELE APEI ÎN STINGEREA INCENDIULUI ÎN CONDIȚIA DE PLUTIRE ȘI INTEGRITATE A STRUCTURII NAVEI, Kai Ahlers, șef de serviciu de răspuns de urgență, DNV GL , Germania;
· MODELAREA FOCULUI ȘI ANALIZA ARBORESCENTĂ A UNUI INCIDENT NAVAL/PLATFORMĂ, G. Gamble, B. Suendermann, Z. Mathys, A. Woolley, Apărare Știință și Tehnologie Organizația (DSTO), Australia;
· ISTORIA INCENDIILOR NAVELOR ÎN PORTURI. IMPORTANȚA MĂSURILOR DE PREVENTIVE ȘI DE FORMARE, D. Incertis, Institutul Port pentru Studii și Cooperare FEPORTS, Valencia, Spania;
· ANALIZA CU PRIVIRE LA EFICACITATEA ECHIPAMENTELOR DE SIGURANȚĂ, REZISTENȚA LA CĂLDURĂ ȘI FUM ÎN TIMPUL ACCIDENTULUI NAVEI RO – RO CROSSING FERRY (studiu de caz privind nava indoneziană LOCALE), Sunaryo Sunaryo , Naval Architecture Indonezia;
· ERORI UMANE CARE CONDUC LA FOC PE MARE, Tanumoy Sinha, HV Uday Bhaskar, indian Maritime University – Visakhapatnam Campus, Departamentul de Arhitectură Navală și Inginerie Oceanică.{jcomments on}