Comenzile de nave noi puternic orientate catre portcontainere
In ultima perioada lista comenzilor pentru nave noi a inregistrat un decalaj major intre navele port-container si vrachiere sau tancuri.
Navele pentru transport in produse in vrac (nave bulk si tancuri petroliere) reprezinta 75% din tonajul flotei mondiale si inregistreaza o stagnare a noilor constructii. Cererea pentru nave port-container a crescut semnificativ astfel rezultand un numar de comenzi noi care surclaseaza cu mult comenzile pentru vrachiere si tancuri insumate.
Potrivit Clarkson Researsch Services, de la inceputul anului 2020 au fost comandate 900 de nave port-containere avand o capacitate insumata de 7 milioane TEU.
Si navele LNG au adunat comenzi semnificative, 94 nave insumand o capacitate de transport de 16 milioane metri cubi.
Comenzile pentru tancuri petroliere se afla la un record minim al ultimilor 25 de ani, cu o capacitate comandata de 35 milioane DWT in ultimile 12 luni (5% din capacitatea totala a flotei).
Vrachierele nu stau nici ele prea bine avand comenzi minime ai ultimilor 18 ani, 69 milioane DWT, echivaland cu 7% din flota totala.