Autentificare

Noutati Articole

SCANDAL la NATO - 400 de marinari ruşi au ajuns în vestul Franței

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Marina rusă va avea la dispoziție două nave de asalt de ultimă generație, construite de francezi. Afacerea nu e pe placul SUA și NATO

Aproximativ 400 de marinari ruşi au ajuns, astăzi dimineaţă, în portul Saint-Nazaire, din vestul Franţei, pentru a se instrui în folosirea celor două nave de tip Mistral construite de Franţa pentru Rusia, transmite Agerpres, preluată de radiochisinau.md.

Ship’s last trip sau “ultimul drum” al navelor - autor Vlad Adrian

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

După mai mult de 20-30 de ani în serviciu, multe nave ajung în  “abatoarele” din sudul Asiei. Un astfel de șantier de taiere și reciclare și în același timp și cel mai mare din lume este cel de la Alang. Alang este un oraș din districtul Bhavnagar din regiunea  Gujarat, India. În ultimele trei decenii plajele localității au devenit cel mai mare centru de reciclare și taiere de nave la nivel mondial.  

 

Echipaje multinationale

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

de 

Transportul maritim modern este o industrie internațională, multiculturală și tehnologică cu mari așteptări sub aspectul eficienței economice și a profitabilității. Aceasta se manifestă și în ceea ce privește echipajele navelor, care, de cele mai multe ori, sunt multinaționale și au un număr mare de marinari din Asia. În același timp, statisticile ne arată că într-un procent izbitor de 80% factorul uman reprezintă cauza accidentelor pe mare.

Pregatirea ofiterului instructor pentru cadeti - autor Vlad Adrian

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă


de 

 

Acesta este un articol scris de Adrian Cuseac pentru sesiunea de comunicari stiintifice MATERNAV 2014. Adrian Cuseac este ofiter maritim punte la Wagenborg Shipping.

ANTRENAREA OFITERULUI  INSTRUCTOR PENTRU CADETI
TRAINING THE CADET TRAINING OFFICER

Adrian CUSEAC
Student masterand, Facultatea de Marină Civilă, Academia Navală Mircea cel Bătrân, Constanţa
Coordonator științific: Cdor.Conf.Dr.Ing. Pricop Mihail
Academia Navală Mircea cel Bătrân, Constanța

Sistemele europene de monitorizare a traficului maritim - clc. dr. Marin CHINTOAN-UTA

Evaluare utilizator: 5 / 5

Steluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță activă

Preluare din Magazin Nautic - Revistă editată de Clubul Nautic Român

Una din activităţile principale ale Agenţiei Europene de Siguranţă Maritimă (EMSA = European Maritime Safety Agency – www.emsa.europa.eu) este dezvoltarea şi operarea sistemelor Europene de monitorizare a traficului maritim. În prezent, EMSA operează 3 sisteme de procesare a informaţiilor maritime, respectiv:

SafeSeaNet (SSN) – este sistemul de monitorizare a traficului costier utilizând recepţia automată a poziţiei şi identităţii navei prin intermediul Sistemului Automat de Identificare (AIS=Automatic Identification System) care este obligatoriu pentru toate navele comerciale cu un tonaj brut mai mare de 300 tone (GRT). SSN reuneşte într-o reţea Europeană peste 700 de staţii AIS distribuite de-a lungul litoralului European şi monitorizează în timp real toate navele aflate într-o rază de circa 100 de mile depărtare de coasta EU (fig. 1).