Autentificare

Noutati Articole

Echipaje multinationale

de 

Transportul maritim modern este o industrie internațională, multiculturală și tehnologică cu mari așteptări sub aspectul eficienței economice și a profitabilității. Aceasta se manifestă și în ceea ce privește echipajele navelor, care, de cele mai multe ori, sunt multinaționale și au un număr mare de marinari din Asia. În același timp, statisticile ne arată că într-un procent izbitor de 80% factorul uman reprezintă cauza accidentelor pe mare.

Sistemele europene de monitorizare a traficului maritim - clc. dr. Marin CHINTOAN-UTA

Preluare din Magazin Nautic - Revistă editată de Clubul Nautic Român

Una din activităţile principale ale Agenţiei Europene de Siguranţă Maritimă (EMSA = European Maritime Safety Agency – www.emsa.europa.eu) este dezvoltarea şi operarea sistemelor Europene de monitorizare a traficului maritim. În prezent, EMSA operează 3 sisteme de procesare a informaţiilor maritime, respectiv:

SafeSeaNet (SSN) – este sistemul de monitorizare a traficului costier utilizând recepţia automată a poziţiei şi identităţii navei prin intermediul Sistemului Automat de Identificare (AIS=Automatic Identification System) care este obligatoriu pentru toate navele comerciale cu un tonaj brut mai mare de 300 tone (GRT). SSN reuneşte într-o reţea Europeană peste 700 de staţii AIS distribuite de-a lungul litoralului European şi monitorizează în timp real toate navele aflate într-o rază de circa 100 de mile depărtare de coasta EU (fig. 1).

Aur recuperat de pe fundul Atlanticului

 

O firmă americană care se ocupă de explorări marine de adâncime a recuperat aproape 1000 uncii de aur (28.3 kg), în valoare de 1,3 milioane de dolari, de pe o epavă din Oceanul Atlantic, anunță BBC. Această descoperire a readus la viață speculațiile potrivit cărora pe epava SS Central America s-ar afla aur în valoare de zeci de milioande de dolari.

DMHI livreaza pentru Norvegia

Daewoo Mangalia Heavy Industries S.A. (DMHI) a livrat la data de 30 aprilie a.c. prima nava specializata in transportul autovehiculelor rutiere - Pure Car Truck Carrier (PCTC) cu capacitatea de 6500 de unitati, numita Hoegh Jacksonville. Armatorul navei este compania Ocean Yield din Norvegia, iar navlositorul este unul dintre liderii globali in transportul maritim de automobile, societatea norvegiana Hoegh Autoliners. Contractul semnat in septembrie 2012 pentru constructia a doua proiecte PCTC a reprezentat un pas important pentru Daewoo Mangalia, care se afirmase pana in acel moment drept o companie specializata in constructia de vrachiere si port-containere.