Autentificare

Noutati Articole

Mega-proiectul turc care schimba jocurile de securitate in Marea Neagra

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

ADEVĂRUL/16 ianuarie 2018, 10:36

Dacă am mai fi avut flotă comercială, atunci chiar ar fi fost şi pentru noi o posibilitate enormă de joc. Urmează ca Turcia să deschidă o a doua cale maritimă directă din Marea Neagră înspre sud, spre Marea Marmara. Aşa cum stau lucrurile acum, măcar ar trebui ca responsabilii noştri politici să poată să-şi îndrepte atenţia spre uriaşele posibilităţi deschise pentru activarea la maximum a ofertei noastre portuare care, teoretic cel puţin, ar fi trebuit gândită cu prelungirile fireşti pe rute terestre (autostrăzi şi căi ferate) sau fluviale, folosind celebrul şi niciodată neutilizatul potenţial al Dunării. Coridorul Kucukcekmece-Sazlidere-Durusu, aşa numitul Proiect „Canal Istanbul“ este o investiţie strategică enormă, un canal artificial larg de 400 m şi cu o lungime de de 45 kilometri a cărui construcţie va fi finalizată până în 2023, cu un traseu paralel cu Bosforul şi care va permite circulaţia a cel puţin 160 de nave pe zi, în majoritate tancuri petroliere. 

NAVELE AUTOMATE - CARE SUNT IMPACTUL LOR IN TRANSPORT?

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Am auzit cu toții despre navele autonome, dar despre ce este vorba și care este impactul acestora asupra industriei maritime? Suna foarte impresionant sau chiar ciudat, însă explozia noilor tehnologii și automatizări ar putea aduce cea mai mare revoluție în transportul maritim din anii când navele au fost dotate cu motor diesel.

"Navele automatizate" reprezintă următorul “pas mare” în transportul maritim și probabil nu suntem departe de ziua în care astfel de nave fără echipaj, vor traversa oceanele. Dar despre ce este vorba în acest proiect? Care vor fi principalele avantaje pentru industria maritimă și care sunt provocările majore, astfel încât navele automate să exploatate în totalitate? Navele automate sunt navele de generație următoare, fără membri ai echipajului, care vor fi comandate de la un centru de operareaflat la uscat, similar UAV de cercetare sau lupta, utilizate în prezent de armata SUA. În cazul navelor, comandanți și inginerii vor monitoriza/controla navigația și parametrii de funcționare, de pe țărm, prin intermediul detectoarelor, senzorilor, camerelor de înaltă rezoluție și sistemelor avansate de comunicații prin satelit.

Fosta nava ruseasca abandonata

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

O fosta nava de croazieră rusa este în derivă în Atlanticul de Nord din luna ianuarie 2013. Acest lucru a fost posibil după ruperea remorcii în timp ce acesta era livrata din Canada catre un santier de dezmembrari din Republica Dominicană.

M/V Lyubov Orlova, fosta „Maria Yermolova”, a fost o navă de croazieră pentru zone polare, construita in anul 1976, in fosta Iugoslavie. Acesta a fost folosita în principal pentru croaziere in Antarctica.

După ce a fost scoasa din funcțiune în anul 2010, nava a stat în St. John/Terra Nova, timp de aproximativ doi ani.

Până de curând, nava a fost considerata a fi scufundata. În 2013, nava s-a pierdut in drumul dintre Canada si Republica Dominicană unde urma să fie scoasa din uz.

Cursa vânătorilor de epave pentru comorile din adâncuri, o cursă fără sfârșit ? Episodul 2

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

În 1683, un anume căpitan William Phips a sosit în Anglia, venind din colonia britanică nord-americană, cu o ambiţie ce părea să aibă puţini sorţi de izbândă: să convingă câţiva dintre puternicii zilei – chiar pe rege, dacă ar fi fost posibil – să investească într-o idee măreaţă: o operaţiune de recuperare a comorilor de pe navele spaniole scufundate, nave care, ani în şir, după descoperirea Americii de către Columb, căraseră spre Europa bogăţiile lumii noi. Unele dintre aceste vase ajunseseră cu bine în porturile europene, altele însă, mai puţin ocrotite de soartă, fuseseră prinse de furtuni, se izbiseră de stânci şi, cu coca sfărâmată, se scufundaseră, ducând cu ele, în adâncul mării, şi comorile – uneori uriaşe – pe care care le purtau. Veacuri la rând după aceste tragice întâmplări, căutătorii de comori visau să readucă la suprafaţă aceste bogăţii, iar unii dintre ei, cei mai îndrăzneţi şi mai norocoşi – dar, vorba romanilor, norocul îi ajută pe cei îndrăzneţi – chiar au izbutit să-şi împlinească visele. Chiar şi în zilele noastre.

28 de ani de la naufragiul cargoului Sadu

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

În această tragedie au pierit 15 navigatori

2 decembrie 1988 este data fatidică la care cargoul Sadu s-a scufundat aproape de capul digului de Nord al Portului Constanta sub ochii autorităţilor locale. Atunci au pierit 15 dintre cei 22 de membri ai echipajului.