Autentificare

Noutati Articole

Polonia isi construieste un canal la Marea Baltica, sa nu-i mai treaca navele prin Rusia

Polonia urmeaza sa construiasca un canal fluvial pentru a evita o iesire a Vistulei la Marea Baltica care este detinuta de Rusia.
Avand un cost estimat de 167 milioane de euro, canalul va lega Marea Baltica de laguna fluviului Vistula, aflata in nord-estul Poloniei. In acest moment, tot traficul maritim de pe laguna si din portul Elblag trebuie sa treaca prin apele rusesti pentru a intra in Marea Baltica, scrie The Telegraph.

Uriasa bomba din Marea Neagra pe care rusii au vrut sa o detoneze

Adancul Marii Negre este un rezervor urias de hidrogen sulfurat, un gaz solubil in apa, care se aprinde in contact cu oxigenul atmosferic si care are o putere calorica mai mare decat cea a gazului metan. In caz de cutremur major, sau in cazul unei interventii umane, acest rezervor de mai multe miliarde de metri cubi, ar putea iesi la suprafata si s-ar putea aprinde instantaneu in contact cu aerul. Ceausescu a vrut sa extraga gazul inflamabil si sa-l foloseasca drept combustibil, dar rusii s-au opus. Uniunea Sovietica era pregatita sa detoneze Marea Neagra in caz de atac NATO, din sud, dinspre Turcia.

Omul care explica rotatia Pamantului cand Copernic si Galileo nici nu erau nascuti

 

Cu sute de ani inaintea lui Copernic, un oriental necunoscut noua, uzbecul Abdu al-Biruni Rayhan, scrisese deja tratate despre rotatia Pamantului in jurului Soarelui si chiar in jurul propriei sale axe, fara ca vreo inchizitie sa-l fi ars pe rug pentru descoperirea sa.
In tratatele sale, Rayhan nu se marginea la simple observatii sau constatari. El a reusit sa calculeze parametri legati de traiectoria Pamantului in jurul Soarelui si de fenomenele gavitationale care o determina, noteaza portalul Factroom.

Nava cu propulsie unica

Șantierul naval norvegian “Kleven Verft Ulsteinvik” a livrat în această lună armatorului „JJ Ugland” o nouă navă de 5.000 tdw, PSV Juanita, o navă cu o caracteristică unică.

Această navă a fost proiectată de Salt Ship Design din Norvegia și este propulsată de o pereche de elice contra-rotative în linie, pe un singur ax, care sunt controlate în mod independent de către cele două motoare cu magneți permanenți, extrem de eficiente. Acest sistem de propulsie a fost conceput e Salt Ship Design și Scana Propulsion.