Autentificare

Noutati Articole

Turcia, Crimeea rusa si Marea Neagra - Alexandru Grumaz - analist politico-militar

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Cum arată acest capăt de Europă astăzi? Întâlnire de gradul III la Minsk între Vladimir Putin şi Petru Poroşenko! Rezultatul 0-0. În schimb, la Sofia, ministrul de Externe Lavrov bate cu pumnul în masa bulgarilor pentru avansarea proiectului South Stream. Armata ucraineană continuă luptele cu insurgenţii cu rezultate modeste. Rada, Parlamentul ucrainean, a fost dizolvată, urmând alegeri generale parlamentare. Şi totuşi, în toiul conflictului cu Moscova, se votează în Parlamentul de la Kiev o rezoluţie cu privire la datoriile neplătite pentru importurile de gaze. Parlamentarii ucraineni au aprobat o lege care vizează crearea unui operator naţional pentru transportul gazelor, la care investitorii americani şi europeni să poată deţine până la 49%. Rusia ameninţă Moldova şi Georgia cu rezilierea acordurilor comerciale. Reprezentantul preşedintelui Vladimir Putin în Crimeea, Oleg Belaventev, a declarat, la o întalnire cu tineri ruşi în cadrul unui forum, că Transnistria va intra până la urmă în componenţa Rusiei. Comisarul european pentru Energie, germanul Günther Oettinger, pare să schimbe macazul cu fracturarea: gazele de şist vor acoperi doar o zecime din consumul UE. În opinia sa, dependenţa de importurile de gaz nu poate fi redusă prin fracking, ci doar se poate împiedica creşterea acesteia. Virusul Dragonfly atacă centralele energetice ale ţărilor NATO.  Companiile europene şi americane au devenit principalele ţinte ale virusului, de provenienţă est-europeană, care ţinteşte sisteme de control ale infrastructurii electrice, firme majore de electricitate, operatorii conductelor de petrol şi furnizorii industriali de echipamente folosite în energie. SUA, Germania, Rusia sunt prinse în jocul spionajului.

ORDIN nr. 1.252 din 13 august 2014 pentru aprobarea criteriilor minime de pregătire si perfectionare a personalului navigant maritim român şi a sistemului de recunoastere a brevetelor si a certificatelor de capacitate

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

 

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR 
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 25 august 2014


    Având în vedere prevederile art. 2 din Legea nr. 157/2005 pentru ratificarea Tratatului dintre Regatul Belgiei, Republica Cehă, Regatul Danemarcei, Republica Federală Germania, Republica Estonia, Republica Elenă, Regatul Spaniei, Republica Franceză, Irlanda, Republica Italiană, Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica Ungară, Republica Malta, Regatul Ţărilor de Jos, Republica Austria, Republica Polonă, Republica Portugheză, Republica Slovenia, Republica Slovacă, Republica Finlanda, Regatul Suediei, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord (state membre ale Uniunii Europene) şi Republica Bulgaria şi România privind aderarea Republicii Bulgaria şi a României la Uniunea Europeană, semnat de România la Luxemburg la 25 aprilie 2005,
    în temeiul prevederilor art. 12 lit. f) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 63 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul transporturilor emite următorul ordin:

Polonia isi construieste un canal la Marea Baltica, sa nu-i mai treaca navele prin Rusia

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Polonia urmeaza sa construiasca un canal fluvial pentru a evita o iesire a Vistulei la Marea Baltica care este detinuta de Rusia.
Avand un cost estimat de 167 milioane de euro, canalul va lega Marea Baltica de laguna fluviului Vistula, aflata in nord-estul Poloniei. In acest moment, tot traficul maritim de pe laguna si din portul Elblag trebuie sa treaca prin apele rusesti pentru a intra in Marea Baltica, scrie The Telegraph.

Nu omiteti: Noi Amendamentele SOLAS OMI și MARPOL au intrat în vigoare

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

 

O serie de modificări ale Convenției internaționale pentru ocrotirea vieții omenești pe mare (SOLAS), Convenției Internaționale pentru Prevenirea Poluării de către Nave (MARPOL) au intrat în vigoare la 1 ianuarie 2014.
Modificările acoperă siguranța navelor de pasageri (în ceea ce privește întoarcerea în condiții de siguranță în port, după apariția unei găuri de apă), testarea bărcilor de salvare  cu cădere liberă; ​​nivelul minim de siguranță; interdicția amestecarea lichidelor în vrac de la bord; revizuirea anexa III/MARPOL; Zona de control a emisiilor în Marea Caraibelor/Statele Unite, precum și Zona sud a Africii, în sezonul de iarnă.