Autentificare

Noutati Articole

10 lucruri de stiut despre ... Submarinele romanesti - Autor: Ciprian Plăiasu

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Deşi nu se vorbeşte mai deloc despre acest subiect, marina românească  a luptat în Al Doilea Război Mondial şi cu submarine. Din totalul de 47 de submarine ruseşti prezente în Marea Neagră în timpul celui de-al doilea razboi mondial 27 au picat victime minelor sau atacurilor germane sau româneşti. Iată zece lucruri de ştiut despre submarinele româneşti:

  • Marina românească a avut în dotare un total de nouă submarine, opt au luptat în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, cele mai cunoscute fiind "Delfinul", "Marsuinul" şi "Rechinul".

Secretele noilor submarine nucleare rusesti din clasa Borei

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Clasa Borei are în componenţă submarine de generaţia a IV a menite să înlocuiască  submarinele învechite din clasa Taifun şi Delta III. Este prima clasă de submarine dezvoltată în Rusia după dezmembrarea URSS. Noul submarin este capabil să transporte 16 rachete nucleare intercontinentale cu încărcături multiple dirijabile independent(MIRV). Problemele tehnice  apărute la  actualele rachete nucleare intercontinentale Bulava au reprezentat un mare obstacol în calea dezvoltării noii clase de submarine Borei.

Industria iahturilor de lux salveaza santierele navale de la faliment. Lectia britanica

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

 

 
 
 

Industria navala a Marii Britanii este in declin constant inca de la mijlocul secolului trecut. Cu toate acestea, micii constructori de ambarcatiuni de lux nu isi fac mari probleme in ceea ce priveste viitorul afacerii lor. 


Santierele in care se asambleaza opulentele ambarcatiuni destinate multimilionarilor din lumea intreaga lucreaza la capacitate maxima, semn ca recesiunea a luat sfarsit sau nu a facut prea mari ravagii in lumea celor bogati. Aceasta, pentru ca un iaht de 28 de metri lungime are un cost de minim 5 milioane lire sterline. 

Este o industrie unde marimea conteaza, caci pentru o ambarcatiune de lux de 40 de metri scoti cel putin 11 milioane de lire din cont, iar unii "monstri" de 48 de metri, cu punte tripla si finisaje super-elegante, ajung la un pret de 20 milioane de lire. 

Ultimul produs de acest tip realizat in santierele Sunseeker din Marea Britanie i-a fost vandut lui Eddie Jordan, un antreprenor din lumea sporturilor auto. Iar Jordan pare fan al constructorului britanic, din moment ce, in timp, a achizitionat nu mai putin de 10 iahturi gigantice de la Sunseeker, noteaza revista The Economist.

Sistemul de pozitionare globala

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
GPS - reţea de sateliţi care orbitează în jurul Pământului în puncte fixe deasupra planetei, transmiţând semnale tuturor receptorilor GPS de pe Pământ. Aceste semnale conţin un cod de timp şi un punct de date geografice care permit utilizatorului să primească poziţia exactă în care se află, viteza şi ora din orice regiune de pe planetă.
Sistemul de poziţionare globală este gestionat de Ministerul Apărării al SUA şi are la bază între 24 şi 32 de sateliţi situaţi într-o "constelaţie" care orbitează planeta de la orbita terestră medie. Acest lucru presupune o distanţă de cel puţin 20.000 de km deasupra suprafeţei terestre, dar nu mai mare decât orbita folosită de sateliţii TV, sateliţii de comunicare şi internet, sau de sateliţii meteo, aşa-numita orbită gestionară, care se află la o altitudine de aproximativ 35.000 de km.
Cu cât numarul sateliţilor din sistemul de poziţionare globală este mai mare, cu atât mai bună este acurateţea datelor primite. Dacă unul dintre sateliţi nu mai funcţionează, sau trimite semnale greşite, acestea sunt anulate de informaţiile oferite de un alt satelit din constelaţie.