Autentificare

Noutati Articole

Zmeul și buzduganul sau A1 Sibiu – Pitesti, maxima urgenta! Autor: Mihai Alexandru Crăciun

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Politicienii ar trebui să fie oameni înaintea vremurilor. Oameni care înțeleg și gândesc viitorul și ne conduc pe toți spre el. Din păcate majoritatea covârșitoare a politicienilor din România nu doar că nu sunt înaintea vremurilor, ci mult în urma lor. „Viziunea” lor despre lume și viitor nu trece dincolo de mojicul „mie ce-m’ iese?” Ceea ce îi face să fie în permanență inadecvați și confuzi în fața realității. Doctrina lor politică se rezumă la „să fim la putere”, fără să aibă câtuși de puțin habar ce au de făcut odată ajunși acolo. Mă rog, nu au habar ce au de făcut pentru țara ai cărei demnitari sunt, căci altfel pentru ei înșiși le este simplu și clar. Niște orbi care se bat cu orice preț să fie la volan, doar pentru a fura banii pe care-i primesc pentru benzină, pentru că-n rest oricum nu văd încotro conduc și nici nu-i interesează.

DSCN9725-77

10 lucruri de stiut despre ... Submarinele romanesti - Autor: Ciprian Plăiasu

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Deşi nu se vorbeşte mai deloc despre acest subiect, marina românească  a luptat în Al Doilea Război Mondial şi cu submarine. Din totalul de 47 de submarine ruseşti prezente în Marea Neagră în timpul celui de-al doilea razboi mondial 27 au picat victime minelor sau atacurilor germane sau româneşti. Iată zece lucruri de ştiut despre submarinele româneşti:

  • Marina românească a avut în dotare un total de nouă submarine, opt au luptat în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, cele mai cunoscute fiind "Delfinul", "Marsuinul" şi "Rechinul".

Secretele noilor submarine nucleare rusesti din clasa Borei

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Clasa Borei are în componenţă submarine de generaţia a IV a menite să înlocuiască  submarinele învechite din clasa Taifun şi Delta III. Este prima clasă de submarine dezvoltată în Rusia după dezmembrarea URSS. Noul submarin este capabil să transporte 16 rachete nucleare intercontinentale cu încărcături multiple dirijabile independent(MIRV). Problemele tehnice  apărute la  actualele rachete nucleare intercontinentale Bulava au reprezentat un mare obstacol în calea dezvoltării noii clase de submarine Borei.

Industria iahturilor de lux salveaza santierele navale de la faliment. Lectia britanica

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

 

 
 
 

Industria navala a Marii Britanii este in declin constant inca de la mijlocul secolului trecut. Cu toate acestea, micii constructori de ambarcatiuni de lux nu isi fac mari probleme in ceea ce priveste viitorul afacerii lor. 


Santierele in care se asambleaza opulentele ambarcatiuni destinate multimilionarilor din lumea intreaga lucreaza la capacitate maxima, semn ca recesiunea a luat sfarsit sau nu a facut prea mari ravagii in lumea celor bogati. Aceasta, pentru ca un iaht de 28 de metri lungime are un cost de minim 5 milioane lire sterline. 

Este o industrie unde marimea conteaza, caci pentru o ambarcatiune de lux de 40 de metri scoti cel putin 11 milioane de lire din cont, iar unii "monstri" de 48 de metri, cu punte tripla si finisaje super-elegante, ajung la un pret de 20 milioane de lire. 

Ultimul produs de acest tip realizat in santierele Sunseeker din Marea Britanie i-a fost vandut lui Eddie Jordan, un antreprenor din lumea sporturilor auto. Iar Jordan pare fan al constructorului britanic, din moment ce, in timp, a achizitionat nu mai putin de 10 iahturi gigantice de la Sunseeker, noteaza revista The Economist.