Autentificare

Noutati Articole

COMUNICATII MARITIME IN DSC

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

COMUNICATII MARITIME ÎN DSC

DSC = Digital Selective Calling

I. Generalitati

DSC este un mijloc semiautomat de stabilire a contactului initial între statii. Odata stabilit contactul între statii, este utilizata radiotelefonia normala pentru comunicatiile ulterioare. DSC poate fi utilizat pentru a initia comunicatiile nava-nava, nava-tarm si tarm-nava. Informatia transmisa prin DSC este cunoscuta sub denumirea de alerta DSC.

Alerta DSC este un zgomot/sunet scurt (7 sec pe MF/HF si 0.5 sec pe VHF) de informatie digitizata transmisa de la o statie pentru a alerta alte statii si pentru a oferi câteva informatii de baza.

Alertele DSC sunt transmise pe frecvente maritime MF/HF si VHF special rezervate pentru acest tip de transmisie. Alerta DSC indica identitatea statiei initiatoare si scopul apelului.

Economia Greciei se scufunda, dar flota comerciala naste miliardari -Autor: Marius Jianu/Sursa: Business24

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Niciun semn de ingrijorare nu s-a putut citi pe fata participantilor la Forumul Naval Grecesc, desfasurat la sfarsitul lunii februarie la hotelul Hilton din Atena.

Peste 1000 de delegati ai armatorilor eleni au participat la o zi dedicata exclusiv afacerilor din sectorul naval.
Receptia s-a dorit o confirmare a testamentului lasat de Aristotel Onassis si Stavros Niachors pentru toti armatorii greci.
Flota elena este, in acest moment, cea mai valoroasa din lume, fiind estimata la 106 miliarde de dolari si avand o pondere de 19 procente din totalul capacitatii globale de transport maritim, arata reporterii Bloomberg.

STRATEGIA UNIUNII EUROPENE IN MATERIE DE SECURITATE MARITIMA

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

I.                   CONTEXT

Marea este importantă.

Marea este o sursă valoroasă de creștere economică și de prosperitate pentru Uniunea Europeană și cetățenii săi. UE depinde de mări și oceane deschise, protejate și sigure în vederea realizării dezvoltării economice, a comerțului liber, a transporturilor, a securității energetice, a turismului și a bunei stări a mediului marin.

Acord Rusia-Cipru

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Rusia si Cipru au reinnoit pe 25 februarie 2015, un acord militar bilateral cu ocazia vizitei oficiale efectuate la Moscova de presedintele cipriot Nicos Anastasiades, in virtutea noilor prevederi din document navele flotei militare ruse primind acces in porturile din Cipru.
Dupa discutiile cu omologul sau cipriot, presedintele rus Vladimir Putin a declarat ca acordul se refera in special la navele angajate in misiuni internationale de combatere a terorismului sau a pirateriei, el mentionand ca intelegerea nu este indreptata impotriva vreunei terte parti, transmit agentiile Associated Press si Xinhua.
De altfel, navele flotei ruse au mai ancorat in portul Limassol, dar acordul semnat, creeaza o baza legala mai solida pentru astfel de prezente.

Tragedia EXXON VALDEZ

Evaluare utilizator: 5 / 5

Steluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță activă

      Exxon Valdeza fost un petrolier care la 24 martie 1989 a naufragiat în Alaska, ducând la deversarea unui volum mare de petrol în apă, afectând în mod grav mediul înconjurător.

În urma acestui accident Compania de vapoare Exxon şi-a schimbat denumirea în Sea River iar petolierul Exxon Valdez în Sea River Mediteranean transportând acum petrol prin Oceanul Atlantic. Petrolierul nu mai are voie să treacă prin Prince William Sound, locul unde a naufragiat.

     Comisia Naţională pentru Securitate Transporturilor a investigat accidentul şi a ajuns la concluzia că naufragiul a avut loc din următoarele cauze: