Autentificare

Noutati Articole

Reorganizare pe piata de operare a containerelor din Rusia

Global Ports Investments (GPI) a finalizat achiziția a 100 % din capitalul social al NCC Group intr-o tranzacție care a fost anunțat la 2 septembrie 2013.

Achiziționarea de CNC Group, al doilea mare operator de terminale de containere din Rusia, întărește poziția de conducere Global Ports Investments în creștere pe piața operării containerelor din Rusia. Extinsă, Global Ports Investments va funcționa cu nouă terminale de containere, cu o capacitate totală de manipulare a containerelor maritime de aproximativ patru milioane de TEU ( 30 iunie 2013), amplasate atât în ​​Marea Baltică și bazinele din Estul Îndepărtat care sunt gateway-uri cheie pentru containerele de marfă din Rusia. Grupul este în prezent cel mai mare operator de terminale pentru operarea containerelor din Europa de Est și unul dintre operatorii de containere de top 20 la nivel global.

Noi amendamente SOLAS, IMO si MARPOL au intrat in vigoare

O serie de modificări ale Convenției internaționale pentru ocrotirea vieții omenești pe mare (SOLAS), Convenției Internaționale pentru Prevenirea Poluării de către Nave (MARPOL) au intrat în vigoare la 1 ianuarie 2014. Modificările acoperă siguranța navelor de pasageri (în ceea ce privește întoarcerea în condiții de siguranță în port, după apariția unei găuri de apă), testarea bărcilor de salvare cu cădere liberă; nivelul minim de siguranță; interdicția amestecarea lichidelor în vrac de la bord; revizuirea anexa III/MARPOL; Zona de control a emisiilor în Marea Caraibelor/Statele Unite, precum și Zona sud a Africii în sezonul de iarnă. Modificări SOLAS - mai 2012 Printre amendamentele SOLAS care au intrat în vigoare la 1 ianuarie 2014 se numără cele enumerate mai jos. Modificarea Regulamentului SOLAS II-1/8-1, introducându-se o cerință obligatorie pentru noile nave de pasageri, privind computerele de bord destinate controlului stabilității sau de informare la cheu, cu scopul de a furniza informații operaționale comandantului, în vederea întoarcerii în siguranță în port, după o inundare accidentală.

Secutitatea maritima in cadrul conceptului “sfarsit al erei navale”


contraamiral de flotilă (r) doctor Sorin LEARSCHI

„Dacă vom avea o marină și nu va fi nevoie de ea, am pierde numai banii; dacă însă nu vom avea marină și vom avea nevoie de ea, am putea pierde țara“.
(lt. Cdor. Gh. Mocanu, Strategia Mării Negre, în România Militară nr. 3-5/1943)

 


Unii observatori din domeniul maritim au semnalat recent, emergenţa unei „ere post-navale”, care sfidează toate aspectele legate de angajamentele tradiţionale cu flote mari, caracteristice celui de Al Doilea Război Mondial sau previziunilor referitoare la forţele maritime ale NATO şi ale marinei militare sovietice, dacă Războiul Rece s-ar fi transformat într-unul “cald”. Se spune că, în această eră post-navală, nu mai este nevoie de forţe navale construite în jurul “super-navelor” din ziua de astăzi – mari port-avioane cu apuntare asistată pentru aeronavelor lor şi însoţite de cuirasate ultra-sofisticate. Astfel, forţele navale ar trebui să-şi reorienteze centrul de gravitate şi programele lor de producere a navelor, de la operaţiile desfăşurate în largul oceanului planetar spre capabilităţi optimizate pentru apele de litoral şi apele teritoriale, precum şi misiuni executate de forţele civile de poliţie organizate pe baza perceptelor militare.

Colapsul puterii OPEC si venirea „iernii” arabe. Nevoia studierii consecintelor asupra shippingului.

Noile tendințe privind nevoile și accesibilitatea, respectiv costurile energiei, duc pe zi ce trece la schimbări majore în domeniul politicilor externe, dictate de interesele și politice interne ale principalilor jucători de pe piața resurselor energetice. Studiul implicațiilor este un subiect de mare actualitate pentru toate domeniile conexe. „Revoluția energetică” bate la ușa noastră. Avem responsabilitatea de a ne pregăti pentru schimbări.

Ecuatia energiei la nivel mondial s-a schimbat.

Încă de la începuturile sale în 1960, OPEC nu a fost niciodată timid în a-și încorda puterea dată de alimentarea cu energie a Occidentului. Dar acele zile s-au dus. Și nu este vorba doar de șisturi de gaz și petrol, revoluția din SUA, care amenință cu declinul OPEC. OPEC este deja în luptă cu o grămadă de probleme grave în domeniul energiei, care interacționează pentru a grăbi destrămarea sa.

Chiar dacă saudiții, ca pivot al OPEC,dar și alți lideri ai organizației, au minimalizat impactul incipientei dezvoltări a gazelor de șist din SUA, privind producția la nivel mondial ( în special în creștere datorită reducerii nevoilor externe ale SUA), semn că saudiții sunt tot mai disperați de a-și păstra primul loc în clasamentul producției de petrol. Dar nu aceasta este tendința reală.