Autentificare

Noutati Articole

28 de ani de la naufragiul cargoului Sadu

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

În această tragedie au pierit 15 navigatori

2 decembrie 1988 este data fatidică la care cargoul Sadu s-a scufundat aproape de capul digului de Nord al Portului Constanta sub ochii autorităţilor locale. Atunci au pierit 15 dintre cei 22 de membri ai echipajului.
 

Sistemul de Monitorizare si Alertare la hazarde naturale din Marea Neagra

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Sistemul de Monitorizare și Alertare la hazarde naturale din Marea Neagră

I.            INTRODUCERE

În vederea gestionării hazardelor naturale la Marea Neagră dar şi a riscurilor asociate acestora cu efecte în zona transfrontalieră de coasta Româno – Bulgară, a fost conceput și derulat Proiectul CBC Romania – Bulgaria 2007 – 2013, MARINEGEOHAZARD, prin care se oferă autorităților responsabile din cele două țări suportul necesar unui management performant al situaţiilor de urgenţă, prin furnizarea în mod continuu de informaţii specifice care pot sta la baza luării deciziilor.

Prin realizarea proiectului MarineGeohazard a fost pus în functiune Sistemul de alertare în timp real pentru Marea Neagrã, denumit pe scurt “Black Sea Security System” (Securitatea Mãrii Negre), proiect implementat atât în România cât si în Bulgaria. Rezultatul acestui proiect este Sistemul EUXINUS.

Acesta este primul sistem complex de monitorizare – alarmare în timp real a hazardelor marine, cu risc pentru zona de coastă a României. Prin aceasta realizare, supravegherea teritoriului Romaniei a putut fi extinsă în domeniul marin, până în acest moment totalmente nemonitorizat.

Modernizarea portului Constanţa de către afaceristul francez Hallier. Secretele uneia dintre cele mai mari escrocherii din istoria Romaniei - de Alin Ion Devino

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Afacerea „Halier“, de la sfârşitul secolului al XIX-lea, a rămas cunoscută ca una dintre cele mai mari escrocherii din istoria României. Faptele de acest gen s-au mai repetat de-a lungul timpul şi exemple pot fi întâlnite chiar şi în zilele noastre. Principele Carol a proclamat, în noiembrie 1878, intrarea Dobrogei în componenţa statului român. Astfel, portul Constanţa urma să devină cel mai important port al ţării, o adevărată poartă de intrare. Odată cu construcţia căii ferate dintre Bucureşti şi Constanţa, modernizarea portului a devenit o necesitate. În vara anului 1895, guvernul conservator al lui Lascăr Catargiu a organizat o licitaţie internaţională la care au participat şapte firme din Italia, Franţa şi Olanda.

Apararea antiracheta are nevoie de… aparare antiracheta

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Marina militară a Statelor Unite ale Americii a anunțat că pe 4 martie a testat cu succes sistemul Raytheon SeaRAM, un sistem antiaerian cu rază scurtă de acțiune destinat în principal protejării navelor de suprafață de atacurile cu rachete de croazieră antinavă.

Acest test a presupus lansarea unei rachete RIM-116 Block 2 de la bordul distrugătoruluiUSS Porter (DDG-78), una din cele patru nave însărcinate cu apărarea antirachetă a Europei și care își au baza în portul spaniol Rota, situat pe coasta atlantică. Testul s-a desfășurat într-un poligon spaniol. În paralel, un alt test al sistemului SeaRAM a validat capacitatea acestuia de a intercepta rachete antinavă supersonice.

Dotarea distrugătoarelor americane de la Rota cu sistemul SeaRAM reprezintă o evoluție interesantă, cel puțin la fel de importantă precum patrulele regulate ale acestor nave în Marea Mediterană și Marea Neagră.

Modificari valabile de la 1 ianuarie 2016

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

O serie de modificări importante la tratatele IMO intră în vigoare la 1 ianuarie 2016, inclusiv noile cerințe de verificare a conformității, ceea ce face auditul obligatoriu în cadrul Programului de audit al statelor membre ale IMO.

Alte modificări care intră în vigoare includ modificări SOLAS pentru a impune sisteme de gaz inert la bordul tancurilor noi și tancurilor chimice de 8.000 tdw și mai mari; ultima modificare a International Maritime Dangerous Goods (IMDG) Codul maritim internațional; Cerințe pentru instrumente de stabilitate cu privire tancurri și noile cerințe de testare pentru veste de salvare.