Autentificare

Istorie navala Istorie navala

13 mai 1893: Savantul Grigore Antipa s-a ambarcat pe crucisatorul „Elisabeta” pentru efectuarea unui studiu asupra faunei Marii Negre.

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Nu multă lume ştie că primele nave româneşti care au participat la cercetarea apelor Mării Negre au fost navele Marinei Militare, iar factorul determinant al acestei întreprinderi a fost savantul român Grigore Antipa. Impresiile sale despre experienţa trăită la bord şi despre ofiţerii de marină care i-au devenit prieteni şi colaboratori apropiaţi, consemnate în scrierile de mai târziu, conturează caractere, valori profesionale, atmosferă de lucru, realizând un tablou veridic şi pitoresc, cu certă valoare documentară.

28 aprilie 1998: Epava navei de pasageri/pachebotului Empress of Ireland a fost declarata monument istoric de catre guvernul provinciei Québec, Canada

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Scufundarea vasului Empress of Ireland este un dezastru care a avut loc pe fluviul St. LawrenceCanada, la 29 mai 1914, soldat cu 1.024 de morţi.

 

 

Empress of Ireland şi nava soră, Empress of Britain, au fost construite amândouă de şantierele navale Fairfield Shipbuilding & Engineering din Glasgow, Scoţia, în 1905.Empress of Ireland a fost lansat oficial la apă şi a făcut călătoria de inaugurare la 10 ianuarie 1906.

14/15 aprilie1912 - Catastrofa transatlanticului "Titanic"

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Aparţinând liniei britanice "White Star", acest uriaş transatlantic de lux, considerat de maximă securitate, s-a scufundat la prima sa călătorie, spre Statele Unite, după ce s-a ciocnit cu un aisberg, la sud de Terra Nova; dintre cei aproximativ 2.000 de pasageri şi membri ai echipajului au supravieţuit circa 700 de persoane, majoritatea femei şi copii.

28 aprilie 1789: Revolta de pe Bounty

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Revolta de pe Bounty a avut loc la bordul navei marinei britanice HMS Bounty la 28 aprilie 1789, și a fost apoi popularizată și amintită de mai multe cărți, filme, cântece populare, dintre care multe au modificat semnificativ evenimentele. Revolta a fost condusă de Fletcher Christian împotriva ofițerului comandant, William Bligh. Conform majorității relatărilor, marinarii au fost atrași de perspectiva unei vieți idilice pe insula Tahiti din Pacific, fiind, in acelasi timp, indignați de presupusa cruzime a căpitanului lor.

Drama unui cuirasat singuratic: Admiral Graf Spee cade la datorie în Rio de la Plata

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

 

Autor Alexandra Șerban


La 13 decembrie 1939, pe când Marea Britanie ducea, pe frontul naţional, „războiul ciudat”, în apele din apropierea Rio de la Plata, o aprigă bătălie navală era pusă în scenă, protagoniştii fiind trei crucişătoare mici împotriva mândriei Marinei Germaniei: cuirasatul Admiral Graf Spee. Bătălia de la Rio de la Plata a dobândit, în anii ce au urmat războiului, ceva din aura luptei dintre David şi Goliat: bravele crucişătoare britanice HMS Ajax, HMS Achilles şi HMS Exeter avântându-se în marea învolburată împotriva unei nave-gigant. În ciuda tuturor aşteptărilor, continuând tradiţia nelsoniană a Marinei Regale Britanice, englezii au reuşit să orchestreze un atac îndrăzneţ în ceea ce era prima întâlnire importantă în marea liberă, din timpul celui de-al Doilea Război Mondial.