Autentificare

Istorie navala Istorie navala

Ultimul drum al lui Magellan

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Cristofor Columb n-a demonstrat ca planeta e rotunda. El s-a izbit de stavila formata de cele doua Americi, care alcatuiau un zid de nepatruns intre Atlantic si Pacific.

Stavila a razbit-o Fernando Magellan, cel care a navigat printre insule si a descoperit drumul capabil sa-l scoata din inospitalierul Atlantic si sa-l duca spre apele linistite ale unui nou ocean.

Povestea navei de razboi japoneze Yamato, cel mai mare cuirasat din istorie - Autor: Alexandru Danilov

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

 

 

Pentru a câştiga supremaţia navală în Oceanul Pacific în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, Japonia s-a gândit să construiască o nouă navă de război, care să fie cea mai mare şi mai puternică din istorie. Aşa au apărut  cele două cuirasate din clasa Yamato: cuirasatul Yamato şi nava ei soră, Musashi.  Yamato era echipat cu 9 tunuri de 460 mm montate pe 3 turele şi avea o lungime de 263,2 m, cu un deplasament maxim de 72800 de tone. Rezultatul războiului naval din Pacific nu a fost hotărât însă de cuirasate, ci de portavioane. Astfel, japonezii au irosit resurse enorme pentru construcţia acestor nave masive.

Cristofor Columb, omul care n-a descoperit America

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

In ziua de 3 august 1492 se declansa cea mai indrazneata aventura a tuturor timpurilor: Cristofor Columb parasea portul spaniol Palos de la Fronterra, indreptandu-se spre un tarm necunoscut, departe in vest, unde va atinge din nou uscatul abia la 12 octombrie. Nu poti decat sa-ti scoti palaria, exclamand cu admiratie: iata omul care a descoperit America!


Batalia din Golful Leyte, cea mai mare batalie aero-navala din istorie - Autor: Alexandru Danilov (Historia.ro)

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Dacă însumăm deplasamentul total al navelor de război care au participat la cele patru înfruntări navale din cadrul Bătăliei din Golful Leyte(Bătălia din Marea Sibuyan, Bătălia din Strâmtoarea Surigao, Bătălia de la Capul Engaño și Bătălia din Samar),putem trage concluzia că a fost cea mai mare bătălie navală din cel de-al Doilea Război Mondial şi poate chiar din întreaga istorie a războaielor navale. Bătălia din Golful Leyte, identificată şi cu numele de A Doua Bătălie din Marea Filipinelor, s-a desfăşurat în perioada 23-27 octombrie 1944, lângă insulele Leyte şi Samar din Arhipelagul Filipinelor. Înfrângerea în bătălia din Golful Leyte a afectat grav capacitatea japonezilor de a transfera resursele din Asia de Sud-Est către Arhipelagul Japonez.

Razboiul din Pacific, primul razboi modern pentru petrol? - preluare Historia.ro

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Într-un articol mai vechi publicat în History Today, Charles Maechling argumenta că atacul japonez de la Pearl Harbor, din 7 decembrie 1941, s-a datorat parțial resurselor energetice limitate ale Imperiului nipon. Am putea vorbi astfel despre unul din primele războaie moderne pentru resurse.

În 1941, Japonia era deja de patru ani în război, luptând pe continentul asiatic. După invazia Manciuriei din 1931, Japonia începe o invazie pe scară largă a Chinei, trimițând acolo o armată de circa 1 milioni de soldați, care ocupă principalele centre urbane chinezești, dar și zone importante din interiorul țării. Cu toate acesta, Chiang Kai-shek, liderul guvernului chinez, refuza să încheie pace cu invadatorii, astfel că Japonia a trebuit să depună efoturi materiale și umane foarte mari pentru a putea susține ocupația din China.